lördag 27 oktober 2012

Ensam i Stockholm

Igår tillbringade jag större delen av dagen i en bil. I baksätet dessutom! Första gången jag inte kör på... jag vet inte hur länge.

Men sent om sider kom vi i alla fall fram. Jag klev av vid Brommaplan och vinkade hejdå till bilen och personerna jag åkt med, de skulle vidare till en UNF-utbildning i Drottningholm.

Och sen var jag för första gången själv i Stockholm! Helt själv i en stad där man springer i rulltrappor och trängs i tunnelbanor. Knasiga människor här. Efter att ha fått hjälp av en supersnäll kille i biljettkassan (han förklarade att det var vänstertrafik som gällde i tunnelbanan) var jag snart på väg mot Medborgarplatsen där Andrzej väntade på mig.

Åt en god gryta till middag och slocknade sedan, helt utmattad, i extrasängen på Friesarnas kontor.

Idag har jag besökt SciFi bokhandeln (enorm btw!), fotat analogt och köpt en superbillig maskara på H&M.

Tyvärr missade jag Systembolaget, hade tänkt köpa något alkoholfritt till familjen jag bor hos men... jaja, det får bli nån gång i sommar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)