tisdag 2 oktober 2012

Balsam för själen och äckliga linser

Havet är stilla i vår lilla vik. Skogens träd avtecknar sig i det mörka vattnet. Himlen ser ljus ut, men det är nog bara ett trick mina ögon spelar. Bara för att skogen är så svart.

När jag sitter här i köket är jag helt tillfreds. Det finns ingen annan plats på jorden som skänker mig samma lugn som Nordingrå gör.

Hur ska jag klara mig utan detta i ett halvår? Finns det något ställe i Brighton som kan ge mig samma känsla?

                                               En bild från förra våren


Jag är nere i stugan för att hjälpa till att dra in fiber, för att vi ska få snabbare internet. Jippiii tänker jag och sneglar på den lilla mobila routern som ibland behöver tio minuter för att kunna spela upp 20 sekunder i svtplay. Jag har en känsla av att jag kommer bli enormt bortskämd när det inte längre tar 4 timmar att se ett Skavlan avsnitt.

Från en sak till en annan: Detox! Ett bra tag nu har jag varit nyfiken på det här med detox, att rensa ut slaggprodukter ur kroppen och kicka igång systemet. Och nu ska jag äntligen testa! I fyra dagar ska jag bara äta detoxmat, till exempel börja dagen med ett glas ljummet vatten med citron i.

Saken är bara den att jag avskyr bönor. Och större delen av de detoxrecept jag hittat innehåller bönor! Vad 17 ska jag göra nu?! Tvingar jag i mig de mjöliga intetsägande små lortarna kommer jag möjligtvis må bättre efteråt... eller så hemsöker de mig under tre månaders tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)