tisdag 15 januari 2013

Sushi och nya vänner

Hejhejhej! Så nu har ännu en helg gått förbi! jag var ganska trött efter första skolveckan och gjorde inte så mycket på fredagen, var hemma och hälsade på min rumskamrat. Lördagen spenderade jag på stan med Karl (från Värmland) och Matilda (från Småland). Det är farligt i stan just nu, för i varje skyltfönster kan en hitta minst två skyltar med de fyra röda bostäverna SALE! Farligt farligt och det slutade med att jag köpte en tvål och en parfym från the body shop för £5,30! Och sen en tröja och en tunika från Primark för £10!

Hittade även min nya favoritbutik, en bokhandel med 4 våningar! Det var som att simma i ett hav av underbara böcker! Tyvärr blev det inget bokköp eftersom jag nyss köpt The Hobbit och väntar på att ytterligare två böcker ska anlända på posten. Men jag gick inte ut tomhänt! I en gullig liten låda hittade jag 100 vykort med olika bilder, från bokförlaget Penguin Books! Så nu får folk börja kolla extra noga i sina brevlådor ;)

Igår gick jag och min nya vän Soraya (från Thailand, haha äntligen nån som inte kommer från Sverige!) och åt Sushi på ett supermysigt litet ställe. Har ni sett Johnny English? Vet ni när han är på sushistället och hans slips fastar i rullbandsaken? DE HADE EN SÅN RULLBANDSSAK! Det var supertrevligt men lite dyrt.

Oh, juste! I helgen ska jag förmodligen till Oxford! Excited!

1 kommentar:

  1. Vi måste gå på den där bokaffären när jag kommer :D

    SvaraRadera

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)