fredag 11 januari 2013

Senaste nytt

Okej, nu  var det några dagar sedan jag bloggade senast. Allt är bra här i England, min rumskompis kom hit igår och hon är supertrevlig!

Men en dag i taget...

Tisdagen var jättebra, jag hade en föreläsning om Brighton (okej den var inte så bra, han sa i princip att han hatar Brighton), och sen hade jag några lektioner med min lärare Mark Whale (japp, val). Jag slutade halv 7 och åkte hem för att äta middag. Sedan vid, halv 10, tog jag och en kompis bussen till centrum, för då var det dax för välkomstfesten på en nattklubb inne i stan. Det var roligt men verkligen annorlunda, tänk dig att dansa med dig rektor och några av dina lärare på en nattklubb, nästan alla röker och dricker. Japp, så var det. Annorlunda. Jag var hemma vid ett, utelåst eftersom att Mark hade lämnat nyckeln i på insidan dörren. Fick lov att ringa och väcka Debbie, lite pinsamt men det var ju inte mitt fel så no harm done.

Onsdagen var trög men jag hade en superbra lärare, Rufus Cotton! Han var jätte rolig och ja, underbar helt enkelt! Kommer inte ihåg så mycket mer från onsdagen. Jo, jag köpte The Hobbit! :D Har börjat läsa den och den verkar riktigt bra.

Torsdagen var bra, jag gick en promenad i det fina vädret på vägen till skolan.

Och idag. Idag har varit riktigt bra, jag har varit i skolan, haft två lektioner och sen lunch. Lunchen måste jag köpa själv men Cafeterian är riktigt bra. Och maten! Jag kan köpa one hot meal för 3.95 pund, vilket är typ 45 kronor. Inte dyrt och inte billigt men supergott!!! Okej det kan vara för att jag är van med Vildmannens mat men jag tycker verkligen att maten är underbar :D

Hm, what else... Oh, jag köpte en ryggsäck på stan idag, en i jeans tyg, eftersom jag har kommit på att min skinnväska är för liten.

Jag lovar att lägga in bilder så fort jag kan!

Kram och sånt

1 kommentar:

  1. Jag gillar att dina lärare har så fina namn :) visa ryggsäcken på skype på söndag, vill se! och behöver prata med dig om du vet vem! men roligt att läsa att du har det bra <3 kram!

    SvaraRadera

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)