fredag 4 januari 2013

En underbar dag

Jag vaknade i morse och frös! Elen är dyr i här i England så de har inte alltid på det (jag går sova med en massa kläder på, strumpor oxå). Jag var ganska nervös igen, första dagen i skolan och alls, men det var helt i onödan. Efter en frukost bestående av mjölk med chokladflingar (inte jättebra när en har en nervös mage kan jag säga) så följde Debbie med mig till skolan, visade vilka bussar jag kan ta hem och till skolan, osv.

Väl på skolan var det orientering, en massa information av superengagerade lärare och rektorer. Toppen kort sagt! Dock var det svårt att få kontakt med andra, många var för nervösa för att våga prata engelska. En kille fick jag dock kontakt med, samma kille som jag åkte taxi med mig igår (han som också kommer från Sverige). Vet inte om jag skrev det igår men vi pratar bara engelska med varandra, till skillnad från många andra där. De var förmodligen väldigt nervösa och tyckte att det kändes tryggt med människor som talade deras modersmål. Jag förstår dem, jag hoppas bara att jag kommer att lära känna några av dem lite längre fram.

När jag kom hem vid 17.50 var det nästan middag. Jag tror inte att jag har skrattat så mycket som jag har gjort ikväll på länge! Mark, värdpappan, he's just a big joker! He's hilarious, almost all the time! *fnissar*

Skypade med familjen på kvällen, jag tror att mamma och pappa saknar mig mer än jag saknar dem just nu. It's like, när jag var supernervös och nästintill illamående innan jag åkte så var de stöttande och peppande och nu när jag är glad och lugn börjar de sakna mig.

Imorgon börjar jag 11.30 och då ska jag till Brighton Pier för en Scavenger Hunt I think.

Well that's it.
Good night!

1 kommentar:

  1. hihi, hoppas du kommer vara bättre än mig på att blogga!! Så roligt att läsa :D

    SvaraRadera

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)