söndag 4 november 2012

Det här med bitterfitta

Bitterfitta. För det första har jag svårt att förstå hur någon kan vara ett könsorgan. Det känns inte fysikt möjligt, varken nu och säkerligen inte heller inom en snar framtid.

Ändå är det just det ordet som poppar upp lite nu och då, som en beskriving av en jobbig person (läs tjej). För jag har faktiskt aldrig hör någon kalla en kille för bitterfitta.

Kan det ha något att göra med det faktum att de flesta killar lever med sina barngörarinstrument på utsidan kroppen. De har kort sagt ingen fitta. Och då kan de tydligen inte vara bitterfittor heller.

Möjligtvis skulle en kunna HA en "bitter fitta", en fitta som är missnöjd med tillvaron och hur den behandlas. Men det är också ganska långsökt.

Enligt mig skapar ordet för mycket negativitet kring det kvinnliga könsorganet. Tar en det ett steg längre så blir kvinnlighet något negativt. Som när min väninna ber om ursäkt för att hon tycker om rosa med kommentaren; jag är ju inte sån i vanliga fall. Hon är inte sån, en sån där feminin tjej som gillar rosa och andra "tjejsaker". För självklart kopplas detta ofta med något negativt, fånigt och barnsligt.

Trots allt detta vet jag ju att det finns väldigt många människor på jorden som uppskattar fittan och alla dennes fina egenskaper!

Så varför denna besatthet av att använda könsord för att beskriva varandra?!

Min far berättade att han nyligen träffat en parkeringsvakt som råkat ut för en arg bilist. Bilisten kallade parkeringsvakten något i stil med j***a fitta. Parkeringsvakten hade bara lugnt svarat:
"Det tar jag som en komplimang"

Om någon nu vill kalla mig bitterfitta för att jag blir arg över hur samhället samhället fungerar, då tänker jag ta det som en komplimang!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)