tisdag 20 november 2012

Breaking Down och uppenbarelser

Idag var jag och några kompisar och såg Breaking Dawn (eller som jag envisades med att säga hela tiden, Breaking Down). Den var helt ok faktiskt, även om jag irriterande mig på vissa saker under filmen. Edward säger vid ett tillfälle: "jag underskattar dig hela tiden, jag tror inte att du klarar av saker". Hur jävla sexigt är det egentligen?!

Men den största överraskningen kom efter filmen, i form av en uppenbarelse om mig själv. Jag är en ganska passionerad person, som kan brinna snabbt och hett för en sak i taget. Som mot bipolär hållet, med höga toppar, och lägre dalar. Fast det är nog så med alla människor... med många i alla fall. Pinsamt att den uppenbarelsen kom efter att jag sett Twilight...

Det var länge sedan jag delade med mig av ett riktigt smaskigt citat, so here you go:

“You gain strength, courage and confidence by every experience in which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I have lived through this horror. I can take the next thing that comes along.' You must do the thing you think you cannot do.” 
― Eleanor RooseveltYou Learn by Living: Eleven Keys for a More Fulfilling Life


1 kommentar:

  1. hahahha ja den kommentaren var inte precis den finaste han kunnat säga haha

    SvaraRadera

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)