torsdag 27 december 2012

liten skräck-upplevelse och 7 dagar kvar

Idag skulle jag och Tim åka till Älandsbro för att hämta pellets men vi hann inte så långt. Vi fick låna grannes stora bil, men den var tydligen framjulsdriven, hade dåliga vinterdäck och trilskades i allmänhet på vintern. Så vi skulle åka hem till oss för att hämta kuddar till Tim att sitta på, men på vägen utanför vår infart tog det stopp. Det var för mycket snö på infarten och med en framjulsdriven bil gick det bara inte. Så jag tänkte backa lite för att ta fart men det gick inte heller för rätt var det var satt jag fast mitt på vägen! Snacka om paniken som uppstod när jag inte kunde ta mig därifrån!

Fick ringa supersnälla grannen efter hjälp för att ta mig därifrån och det löste sig. Men jag vägrade sätta mig i den bilen igen och ringde pappa för att meddela att han fick fixa sin pellets själv. Lite barnsligt ja, men jag hade inte riktigt landat på jorden än när jag ringde honom och sa det. Usch och fy för snö och framjulsdrivna bilar.

7 dagar kvar.
Det känns bra. Förmodligen borde jag skriva att jag är super taggad, übernerövs och alldeles nipprig. Men så känns det inte. Det känns bra.

Jag har gått igenom allting på "saker att oroa mig för"listan. (var nära på att glömma flygrädslan, men hann med den för några dagar sedan).

Nu ska jag skypa med mormor och berätta för henne om min korta men hemska bilfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)