söndag 30 september 2012

Exakt tre månader och tre dagar kvar

Nu är det inte långt kvar.
Tre månader.
Tre dagar.
och typ 9 timmar.

Sen åker jag till England för att plugga engelska i ett halvår! Studieorten blir Brighton (också kallat London-by-the-sea!!!) Jag kommer att åka med organisationen EF (Education First) som anordnar utbytesresor, studieår utomlands och språkkurser för alla åldrar.

Jag kommer att bo i en värdfamilj men vilka det blir får jag inte veta förrän 3 veckor innan jag åker! Så jag har ingen aning om vilka jag ska bo hos i ett halvår. Hoppas inte det blir ett gäng knäppisar.

Planeringsgalen som jag är har jag redan skrivit en packlista. Eller ja, börjat på en i alla fall. Och det första problemet har redan uppenbarat sig: Hur sjutton ska jag få plats med allt? Och hur många skor ska man ha med sig? Jag har googlat runt för att hitta någon exempellista på vad en kan ha med i en packlista för utlandsstudier. I alla listor jag hittar står det "ta med tre par skor".

Jag tänker: Bara tre! Gympaskor, vinterkängor, lite finare skor, stövlar, tygskor, sandaler... jag är redan uppe i sex par jue! Hur ska detta gå?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nämen så roligt att du vill kommentera ^^ Sorry att jag måste kolla om du är robot, men en kan aldrig bli riktigt säker nu för tiden :)